|
|
Autor |
Wiadomość |
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Sob 20:26, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Konradcz13 napisał: | ...V-ka w porównaniu do R-zędówki ma same minusy... |
Ja nawet nie skojarzyłem, że mówisz o silnikach do ciężarówek. Moja poprzednia odpowiedź dotyczyła silników w samochodach osobowych. Natomiast jeżeli chodzi o silniki do trucków, to u nas i tak są tylko rzędowe szóstki, więc wybór jest prosty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Guerrillero
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Nie 14:53, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
hiob napisał: | Pontiac GTO, australijski krewniak Opla był tu oferowany z silnikiem z Corvette, najpierw 350KM, później 400 KM, ale nie Omega. | A jednak była Omega z ciut osłabionym silnikiem C5 (bodaj 315KM). Produkowano ją tylko w 2000 r. Nie mam pojęcia w jaki rynek była wycelowana, ale logika podpowiada, że mogła to być próba sił w USA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
saikli
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Heidelberg
|
Wysłany: Nie 15:03, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Guerrillero napisał: | A jednak była Omega z ciut osłabionym silnikiem C5 (bodaj 315KM). Produkowano ją tylko w 2000 r. Nie mam pojęcia w jaki rynek była wycelowana, ale logika podpowiada, że mogła to być próba sił w USA. |
Nie byla to przypadkiem Omega MV6 z serii jubileuszowej "2000"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konradcz13
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Nie 20:08, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
''Omega 2000" robili ją przed omegą C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
saikli
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Heidelberg
|
Wysłany: Nie 20:26, 22 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
A kto tu mowi o Omedze C?? Chyba czegos nie doczytales mowimy Omedze B z silnikiem c5...a seria 2000 byla z okazji tego wlasnie roku i byly to tez Corsy, Vectry i inne modele Opla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tommy
Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomsko, woj.Łódzkie, Polska
|
Wysłany: Pon 20:41, 23 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
GTO to blizniak Australijskiego Holdena Monaro, a Holden jest własnością GM tak jak Opel wiec w histori mieli wiele wspólnych modeli ale zawsze z wiekszymi silnikami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
S7TDI
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: Wto 0:57, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Hiob, podjąłbyś się przejechania USA od West Coast do East Coast (albo na odwrót)? Ile by to zajęło czasu Tobie i Twojej ciężarówce? A może przejechałeś już kiedyś w ten sposób Amerykę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Wto 2:16, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
S7TDI napisał: | Hiob, podjąłbyś się przejechania USA od West Coast do East Coast (albo na odwrót)? Ile by to zajęło czasu Tobie i Twojej ciężarówce? A może przejechałeś już kiedyś w ten sposób Amerykę? |
Robiłem to wielokrotnie, to nie jest znowu taka długa trasa. Z Los Angeles do Nowego Jorku spokojnie się dojedzie w 48 godzin, jak tylko ktoś cierpi na bezsenność. To tylko 4 500 km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
S7TDI
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: Wto 23:45, 24 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Aha. Dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
simi
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:37, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Hiob mam pytanie czy w USA można kupić samochód osobowy z silnikiem diesla, (tak jak np. w europie) czy raczej diesle w osobówkach to rzadkość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Edler
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:59, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Się wtrącę. Myśle że to rzadkość skoro nawet Porsche Cayenn ma benzyne a przecież wiemy że to niezłe bydle jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Śro 15:37, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
simi napisał: | ... czy w USA można kupić samochód osobowy z silnikiem diesla... |
Tylko dwie firmy konsekwentnie sprzedają od lat diesle w USA, Mercedes i Volkswagen, ale obie z niewielkimi sukcesami. Jednak ciągle się mówi, że diesle nowej generacji są tak dobre, że prędzej czy później trafią tu w szerszym zakresie.
Moja bliska rodzina w Krakowie ma dwa ropniaczki BMW, 325 i 530 i jak pierwszy raz zobaczyłem te auta w działaniu, przeżyłem mały szok. Nie zorientowałem się wręcz, jadąc jako pasażer tym 530, że to diesel. Jak kierowca zaczął tankować i złapał się za pistolet dystrybutora, krzyknąłem, że to przecież ropa. A on popatrzył na mnie jak na idiotę i powiedział: "Wiem, przecież to ropniak".
Dawniej były także ciche ropniaki, pamiętam choćby jazdę Citroenem CX w Austrii, 25 lat temu. W środku nie było słychać klekania, ale jednak na zewnątrz od razu na słuch można było się zorientować, że to diesel. Te nowe BMW diesle są tak ciche na zewnątrz i w środku, że w zasadzie tylko po obrotomierzu można poznać, że nie mają benzynowych silników.
Jednak ciągle gdybym ja miał wydawać swoje pieniądze, to zdecydowałbym się na BMW nie dla tego, że to auto mało pali. Dla mnie główną zaletą takiego BMW 335 jest fakt, że osiąga setkę w pięć sekund, coś, co nie tak dawno było domeną tylko takich aut, jak Ferrari i Porsche. I to też nie wszystkich. Jakbym chciał auto, które pali 4 litry na 100 km ( a tyle spala na trasach BMW 530 D, według jego właściciela), to pewnie zdecydowałbym się na jakąś tańszą alternatywę.
Ponieważ jednak nie mam pieniędzy i na żadnego nowego BMW mnie nie stać, to nie mam też problemu. A wracając do pytania, to duży SUV Mercedesa, czy Jetta diesel są na pewno przy dzisiejszych cenach paliwa rozsądnymi wyborami. Zwłaszcza, jak ktoś, tak jak na przykład moja żona, nie lubi zajeżdżać na stację benzynową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
simi
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:14, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki Hiobie i Edlerze za wyczerpujące odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
S7TDI
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: Czw 0:15, 26 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ja jestem zwolennikiem Diesli. Szczególnie tych z VW - TDI. Świadczy o tym mój nick oraz obrazek pod nim, na którym jest Golf IV 1.9 TDI 130KM - takie auto by mi w 100% wystarczyło. Ale dzisiaj widziałem nowego Golfa GTI - przy zmianie biegów słychać było tylko syk turbosprężarki - cudo!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Czw 6:04, 26 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Hiob mam kilka pytań co do twojej naczepy, wiem że jest twoja, że to chyba izoterma, ale jaką ma długość (18 czy 16m), wiem że równomierny nacisk reguluje się wózkiem z osiami (dwie z bliźniakach) dla czego bliźniaki a nie pojedyńcze szersze jak np: u nas w europie, jaką ma wysokość i szerokość, który to rocznik i za jakie pieniądze można taką naczepę kupić? |
Nie, moja nie jest izotermą. Ma ściany z materiału nazwanego przez Wabasha, jej producenta, "duraplate" i dach z białego fiberglasu, czy innego plastiku. Duraplate to dwie warstwy aluminium z plastikowym środkiem, razem ze sobą sklejone.
Moja naczepa, jak znakomita większość amerykańskich naczep, ma 53 stopy, czyli 16 m 15 cm. Jest ona z 1999 roku i kosztowała chyba 9 tys $. Nowa podobna kosztuje około 25 tys $, o ile się nie mylę. ceny znajdziesz zresztą na [link widoczny dla zalogowanych] Szeroka jest na 102 cale, 259 cm, wysoka na 13 stop, 6 cali, czyli 411,5 cm. Wnętrze w najwęższym miejscu, czyli w tylnych drzwiach ma 100 cali, 254 cm, a wysokie jest na 110 cali, 280 cm.
Jeśli chodzi o opony "superbalonowe", to wiele firm je zaczęło stosować, ale wiele z nich się z tego wycofuje. Okazuje się bowiem, że nie dają one takich oszczędności, jakie reklamowali producenci. Są troszkę oszczędniejsze, jeśli chodzi o paliwo, ale niemal dwukrotnie droższe od konwencjonalnych opon, mają mniejsze przebiegi i każda awaria powoduje, że trzeba wzywać pomoc drogową, gdy auto z bliźniaczymi oponami samo dojedzie do warsztatu.
kenworth2000 napisał: | Hiob mam pytanko mianowicie mógl byś mi powiedźieć jaka ciężarówka teraz w stanach jest najbardziej pożądana tzn. Jaka jest uważana za najlepszą wśrót amerykańskich kierowców . I oczywiście według ciebie najlepsza . |
Według mnie najlepsze jest Volvo VT 880, ale to tylko moja opinia. Nie da się obiektywnie powiedzieć, która z ciężarówek jest najbardziej pożądana, bo to są indywidualne, subiektywne opinie kierowców. Chyba produkty firmy Paccar, a więc Peterbilty i Kenworthy są najbardziej prestiżowymi markami, a sądząc po cenach na wtórnym rynku Volvo nie jest daleko od nich. Model VN 780 trzyma bardzo dobrze cenę i szybko znajduje nabywców. Inni kierowcy jednak preferują inne auta i np. trucki Western Star, czy klasyczne Freightlinery mają swoich zagorzałych zwolenników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel &
Programosy
|