|
|
Autor |
Wiadomość |
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Śro 21:53, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Kate napisał: | ... i czy TY tez tego używasz? |
Tego typu ładunki zazwyczaj wozi się na otwartych naczepach, "flatbedach". Mój ładunek nigdy nie jest ponadwymiarowy, bo by się nie zmieścił w naczepie.
Konradcz13 napisał: | Cześć Hiob, mam pytania co do masy całkowitej i tonażu, jak u ciebie waży się ''skład'' bo przecież niema ograniczeń co do wielkości sleeperów (one też coś ważą) jak to jest w USA u nas waży się cały ''skład'' i max tonaż to 40ton. |
U nas typowy zestaw może ważyć 80 000 funtów, czyli 36,4 tony. Duże sleepery mają przeważnie ci, którzy wożą lżejsze ładunki (jak ci, co robią przeprowadzki, czy obsługują wystawy i targi).
Spaw napisał: | Hiob, mógłbyś podać strony z giełdami wolnych ładunków, bo zaczynam naukę w kierunku związanym z transportem i chciałbym się zobaczyć jak to wygląda w Ameryce:P |
Strony takich firm jak CH Robinson, czy Schneider są darmowe, ale oni bardzo rzadko podają ceny. Najczęściej trzeba dzwonić, by się dowiedzieć ile ładunek płaci. Najlepiej wpisz w google "brokers" i "truck", "truckload", "loads", czy coś takiego i znajdziesz sam.
arekwsw napisał: | JAKI LADUNEK WIEZIESZ |
Spaw napisał: | Jakbyś trochę posiedział i poczytał to byś wiedział, że Hiob nie mówi co wozi. |
Właśnie. Chodzi o zasadę. Najczęściej nie wożę nic takiego, ale niedawno miałem np. pełną naczepę piwa. Towar może nie bardzo drogi, ale łatwo zbywalny Dlatego nie informuję nigdy o ty, co wiozę. Po fakcie czasem można o tym przeczytać na forum, w opisie trasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
S7TDI
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: Czw 1:46, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ale tutaj chodzi o złodziei? Bo nie rozumiem... Jeśli tak to w USA złodzieje raczej nie mówią po polsku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Czw 3:16, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
S7TDI napisał: | Ale tutaj chodzi o złodziei? Bo nie rozumiem... Jeśli tak to w USA złodzieje raczej nie mówią po polsku... |
Tak? Nie wiedziałem.... Myślałem, że jak kierowcy, księża, prezydenci firm, bezdomni, murarze, pisarze i inni mówią po polsku, to znajdą się także i złodzieje wśród naszej społeczności... ale widocznie się myliłem. Polonia to grupa składająca się z samych świętoszków.
Ale już zupełnie serio, to prawda jest taka, że samochody czasem giną. Nie jest to jakiś poważny problem, nie zdarza się często, ale np. gdy pracowałem w US Xpress z niektórymi ładunkami nie wolno mi było się w ogóle nawet zatrzymywać w niektórych miastach. I tu wcale nie chodzi o to, czy złodzieje mówią po polsku, czy nie. Chodzi o pewne zasady, o zdrowy rozsądek. I o to, że jak rzeczywiście by mi ktoś ukradł samochód z ładunkiem, albo okradł naczepę, żebym mógł odpowiedzieć szczerze policji, że nikogo nie informowałem o tym, co się znajdowało w naczepie.
Poza tym każdy ma prawo do jakiejś prywatności. Nie mam obowiązku odpowiadać na każde Wasze pytanie. I tak, wydaje mi się, bardzo dużo wiecie o mnie, o mojej pracy, a nawet mojej rodzinie. Więcej niż ja o kimkolwiek z Was. Nie wydaje mi się więc, żebym w ogóle musiał się tłumaczyć z powodów dla których pewne rzeczy pozostaną tajemnicą. Niezależnie od tego, S7TDI, czy to rozumiesz, czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filo FH
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:22, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
A ty jak jestes w trasie to zatrzymujesz sie tylko w Truck Stopach czy tez na parkingach (malych) przy drodze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spaw
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lidzbark Warm./Elbląg
|
Wysłany: Czw 10:35, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Zajrzyj do tematu Relacje z tras i tam jest odpowiedź. Jest tam pełno zdjęć zaparkowanej ciężarówki na poboczu drogi, ostatnio na kamerze można było zobaczyć że ciężarówka był zaparkowana na parkingu pod jakimś sklepem w mieście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Huka
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 13:48, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Mam pytani do hioba i big nastiego: Czy u was w miastach, w których mieszkacie jest organizowana masa krytyczna (jakby ktoś nie wiedział to tu ma profesjonalne wytłumaczenie [link widoczny dla zalogowanych] lub tu [link widoczny dla zalogowanych] jak ktoś jest spostrzegawczy to mnie zobaczycie w galeri na moich 2 kółkach) bardzo mnie to ciekawi, ponieważ sam jestem systematycznym uczestnikiem w moim mieście. W linku jest nawet zdjęcie z białostockiej masy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Big Nasty
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: Czw 16:37, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Huka napisał: | Mam pytani do hioba i big nastiego: Czy u was w miastach, w których mieszkacie jest organizowana masa krytyczna (jakby ktoś nie wiedział to tu ma profesjonalne wytłumaczenie [link widoczny dla zalogowanych] lub tu [link widoczny dla zalogowanych] jak ktoś jest spostrzegawczy to mnie zobaczycie w galeri na moich 2 kółkach) bardzo mnie to ciekawi, ponieważ sam jestem systematycznym uczestnikiem w moim mieście. W linku jest nawet zdjęcie z białostockiej masy....
|
W moim miescie i hrabstwie raczej tego nie organizuja. Faktycznie jak to podaja w Wikipedii jest cos takiego cyklicznie w Londynie. Zeby to chociazbyla rozumna masa krytyczna na dwoch kolkach bo zwykle to wyglada (mam na mysli codzienne wspoluzytkowanie drogi) zgola nieciekawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filo FH
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:50, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
A ile koni mechanicznych i jaki silnik mialo twoje poprzednie Volvo VN 770??????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Liebherr
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:31, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Czy zdarzyło Ci się kiedys na długim zjeździe "stracić hamulce" i być zmuszonym ze skorzystania z takiej rampy, jak na zdjęciach.
Czy przypadki takie są częste i czy taka rampa jest w stanie wyhamować zestaw do zera
Bardzo mnie to ciekawi, po pierwszy raz słyszę o takich rampach
Z góry dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Pią 1:05, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Huka napisał: | Mam pytani do hioba i big nastiego: Czy u was w miastach, w których mieszkacie jest organizowana masa krytyczna ....
|
Nie mam pojęcia co to jest.
Filo FH napisał: | A ile koni mechanicznych i jaki silnik mialo twoje poprzednie Volvo VN 770?????? |
Cummins 500 KM
Liebherr napisał: | Witam
Czy zdarzyło Ci się kiedys na długim zjeździe "stracić hamulce" i być zmuszonym ze skorzystania z takiej rampy, jak na zdjęciach.
Czy przypadki takie są częste i czy taka rampa jest w stanie wyhamować zestaw do zera ... |
Z rampy nigdy nie korzystałem, ale raz przegrzałem hamulce tak, że straciły zupełnie skuteczność. Na szczęście było to już na samym dole zjazdu. Po prostu 90% zjazdu jechałem wolno na niskim biegu, a pod koniec odpuściłem i jak auto zaczęło jechać zbyt szybko, chciałem przyhamować.
Uwierzcie mi, jak się zjeżdża z 6% zjazdu z 20 tonami ładunku to jest tylko moment, żeby hamulce stały się bezużyteczne. Tego uczucia, gdy hamulec wciśnięty w podłogę, a auto jedzie coraz szybciej nie zapomnę do końca życia. Zresztą śni mi się czasami. Tam jednak nie było niebezpieczeństwa, bo już nie było zakrętów i kończył się spadek.
Niedawno ktoś dał tu gdzieś link, jak mała ciężarówka wpada na taką rampę, ale nie pamiętam, gdzie to było. Sam nigdy nie widziałem jak auto się tak ratuje, a takie, które już tam jest widziałem może raz. Nie jest to więc coś, co jest używane często, ale jak pokazał przykład polskiego autokaru we Francji, hamulce są zawodne i rampa czasem się przydaje.
Taka rampa nie ma najmniejszego problemu z wyhamowaniem najcięższego zestawu. To głęboki, sypki piasek, więc zestaw siada brzuchem i momentalnie traci szybkość. Gorzej z mniejszym autem jak tym na filmie, który zamiast się zapaść fiknął koziołka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
S7TDI
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: Pią 4:29, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Hiobie, ja wcale Cię tu nie namawiam, żebyś nam to mówił. Ja Ci nie zadałem tego pytania przecież. Mnie wystarczy jak na zdjęciach w opisie trasy widać, że były to arbuzy (fajna historia z nimi była) albo opony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Harry_man
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 9:16, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Niedawno ktoś dał tu gdzieś link, jak mała ciężarówka wpada na taką rampę, ale nie pamiętam, gdzie to było. |
Dla zainteresowanych: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filo FH
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:23, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Hiob mam takie pytanie. Co to za program z mapa masz na swoim laptopie i jak on sie nazywa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Liebherr
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 12:25, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
A ja się spytam - do czego służy taka dziwna oś z tyłu wielu betoniarek, opuszczana na siłownikach, chyba nawet ze skrętnymi kołami , rozwiązanie niespotykane w Europie, dla mnie dziwne i typowo Amerykańskie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Pią 14:24, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Filo FH napisał: | Hiob mam takie pytanie. Co to za program z mapa masz na swoim laptopie i jak on sie nazywa? |
Mam dwa programy firmy DeLorme, [link widoczny dla zalogowanych] albo [link widoczny dla zalogowanych] Jeden "normalny", a drugi topograficzny, pokazujący mapy trójwymiarowe. Ten drugi umożliwia mi zobaczenie przekroju mojej trasy, jakie są strome podjazdy itd.
Poza tym mam bardzo dobry, choć relatywnie drogi program CoPilot Truck, [link widoczny dla zalogowanych] który szuka tylko dróg legalnych dla ciężarówek i bez niskich mostów. Z tej firmy mam też nawigacyjny program w palmtopie na desce rozdzielczej.
Kolejny GPS w moim aucie to program Microsoftu "Streets and Trips". Ma gorszą grafikę, ale dokładną bazę danych i za $25 można corocznie kupować nową wersję. Głównie używam go po prostu jako mapy, bez uruchamiania GPS-u.
Mam też program nRoute firmy Garmin, [link widoczny dla zalogowanych] ale tego nie używam praktycznie wcale. Nie pasuje mi ani grafika, ani funkcje, jakie on ma. Gdybym więc miał polecać jeden program, to zapewne dla tych z ograniczonymi możliwościami finansowymi byłby to DeLorme, a bez względu na cenę CoPilot.
Liebherr napisał: | A ja się spytam - do czego służy taka dziwna oś z tyłu wielu betoniarek, opuszczana na siłownikach, chyba nawet ze skrętnymi kołami , rozwiązanie niespotykane w Europie, dla mnie dziwne i typowo Amerykańskie |
W Stanach obowiązuje tzw. "bridge formula", "formuła mostowa", uzależniająca dopuszczalne naciski na osie w zależności od rozstawu osi. Im większy rozstaw, tym większy dopuszczalny nacisk. Po prostu jak się wjedzie na mały mostek 30-tonową ciężarówką, która ma pięć osi koło siebie, to mostkowi jest wszystko jedno ile tych osi jest. Obciążony jest trzydziestoma tonami. Ale jak rozstaw osi jest większy od długości mostku, czy przęsła, to ciężar rozkłada się na więcej podpór i nie powoduje tak dużego stresu dla mostu.
Oczywiście pomaga to także na każdej innej drodze, nie tylko na mostach. Im dalej od siebie są osie, tym mniej niszczą one drogi. Stąd niektóre betoniarki i wywrotki mają dodatkowe osie ciągnione za pojazdem i hydraulicznie dociskane do nawierzchni i dlatego wiele przyczep do wywrotek w Stanach ma bardzo długie dyszle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel &
Programosy
|