|
|
Autor |
Wiadomość |
miqs99
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:51, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Wojtas zauwaz, ze hiob mowil o kilu latach z VN, wiec raczej VT bedzie juz stary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Wojtas
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań- Poland
|
Wysłany: Nie 21:29, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
No ale nie wiadomo co do tego czasu skombinuje VOLVO a HIOB pisał że z tą marką sie raczej nie rozstanie z tego co pamiętam- ale moge sie mylić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Nie 23:59, 01 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
zajk26 napisał: | @hiob
Czy mógłbyś wytłumaczyć mi co oznacza napis APPORTIONED na tablicach rejestracyjnych?
np na tej: |
Na wszystkie pytania odpowiem za parę dni, jak będę miał chwilkę czasu. Przepraszam za opóźnienie, ale naprawdę ostatnio jestem bardzo zajęty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukas113m
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:17, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Witaj Hiob.Mam takie pytanie:Czy to prawda ze w USA jest zapotrzebowanie na kierowców ciężarówek?I czy jest jakaś możliwość abym mógł legalnie wyjechać tam do pracy?Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
papirus2
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 18:17, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Hiob z tego co czytałem i co mówił mi kolega z forum o sportach extremalnych który mieszka w USA wychodzi na to ze ameryka to głupi narod.Opowiadał że porównując materiał tam u was i w Europie to Europa ma wyższy poziom nauczania.Tak jak u nas w 3 kl podstawówki są np. pierwiastki to tam dopiero rok później.Czy to prawda??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
simi
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:23, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
lukas113m napisał: | Witaj Hiob.Mam takie pytanie:Czy to prawda ze w USA jest zapotrzebowanie na kierowców ciężarówek?I czy jest jakaś możliwość abym mógł legalnie wyjechać tam do pracy?Pozdrawiam |
Odpowiem zmiast Hioba są trzy możliwości żeby wyjechać do U.S.A legalnie :
1).Trzeba mieć rodzinę w Stanach która może cię sponsorować.
2).Możesz wystartować w loteri wizowej i poprostu wygrać zieloną kartę.
(niestety prawdopodobnie jeszcze w tym roku Polacy nie mogą brać w niej udziału z powodu przekroczenia limitu 50000 Wiz imigracyjnych wydanych w ciągu ostatnich 5-ciu lat)
3).Możesz zakochać się w amerykance i poślubić ją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukas113m
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:57, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki Simi.Kiedyś w Polskim trakerze widziałem ogłoszenie,ze jakas tam firma transportowa w USA poszukuje kierowców.Wymagali doswiadczenie w transporcie miedzynarodowym,21 lat i znajomosc angielskiego.Oferowali między innymi przesiedlenie do Stanów.Czy było by mozliwe zatem w taki sposób wyjechać??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
simi
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:38, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze inna możliwość o której nie wspomniałem.
Chodzi o to że jeżeli masz zawód (i który wykonujesz od conajmniej dwóch lat) który jest poszukiwany w usa, albo wyjątkowe kfalifikacje to też możesz wystąpić o wizę immigracyjną.
Niestety obecnie zawód kierowcy nie jest poszukiwany aż w takim stopniu, aby umożliwiał kandydowanie o zieloną kartę.
[link widoczny dla zalogowanych] jest lista zawodów przygotowana przy współpracy Deptartament of Labor (Amerykański odpowiednik Polskiego Ministerstwa Pracy ) i określenie zapotrzebowania na nie.
A [link widoczny dla zalogowanych]
jakie warunki musi spełniać zawód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Pon 20:54, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Tommy napisał: | ...
Chyba do dzisiaj je produkuja ze zmienioną nieco maską, jest bardzo dużo odmian i oznaczeń niepamiętam ale każda zaczyna się na R np: Mack RD688 i inne, wystarczy poszukać na stronię na której można kupić używane trucki i do której link był tu kiedyś zamieszczany (ja osobiście adresu niepamiętam ale jest tam masa tych Macków) |
[link widoczny dla zalogowanych] A ja mam już kilka zdjęć Macka i chyba niedługo otworzę nowy temat poświęcony tej marce. W końcu gdy zaczynałem pracę w USA, najczęściej jeździłem właśnie Mackami, więc mam do nich trochę sentymentu.
starex napisał: | Co myślisz o Saturnie Aura?Powstał na bazie Vectry,a z powodzeniem mógłby zastąpić Omegę. |
Omegę (u nas Cadillaca Caterę) zastąpił Cadillac CTS. Aura ma dobre opinie, ale w tej klasie aut jednak japońskie są lepsze. Zaskakująco doskonałe opinie zbiera nowa Camry SE. Setka w sześć sekund, dobrze dobrane zawieszenie i legendarna jakość Toyoty. Wszystko za niecałe 30 tys $$$. Ja jednak najprawdopodobniej kupię większe auto, bo mi żona narzeka, że Mazda 6 mała. A w "szóstce", choć z zewnątrz może na to nie wygląda, jest więcej miejsca, niż w Aurze.
Cytat: | Jaki ma silnik?Czy nie zamierzasz jej zamienić niebawem na coś dającego więcej radochy z jazdy?Np. na sportową RX8-kę?
Pozdrawiam. |
Mam V6, 220 KM. Jeżeli zamieniłbym ją na auto dwudrzwiowe, najprawdopodobniej byłby to Mustang GT. ma zdecydowanie lepsze osiągi niż RX 8 i do tego jest tańszy.
S7TDI napisał: | ... Ale może Hiob pomyślałby o takim Chargerze, którego zdjęcie zamieścił ostatnio w relacji z trasy... |
Wszystko zależy od pani Hiobowej. Mnie wszystko jedno, czy 300C, czy Charger, czy też Magnum. Niedługo będzie też Challenger. Co prawda dwudrzwiowy, co dla mnie jest wadą, ale dzieci już duże i czterodrzwiowe auto nie będzie nam koniecznie potrzebne. Na razie jednak 300C jest na pierwszym miejscu na liście potencjalnych samochodów. W ciągu roku powinno się wyjaśnić.
ajw napisał: | Hiob mam małe zapytanie: przeglądałem sobie filmy na video google i natknąłem się na ten filmik ([link widoczny dla zalogowanych]). Wiesz może co to jest i do czego służy ta "antena" (czy co to tam jest) na przedzie pierwszego samochodu polota? |
Tą "antenką" mierzy się wysokość wiaduktów i mostów, pod którymi ma przejechać gabaryt. Oczywiście także drutów i innych przeszkód na drodze.
SnowmanPL napisał: | O, czyżby to był nowy Fredek Cascadia? I od razu na filmie? I od razu jako gabaryt? Za piękne, aby to było prawdziwe |
Oczywiście Columbia, nie Cascadia. I nie są one wcale zbyt podobne. Jeżeli już, to Cascadia przypomina Business Class, mniejszego trucka z rodziny Freightlinera.
PiotrossS napisał: | ... Jakie bylo Twoje wrazenie po 1-wszej jezdzie swoim nowo nabytym truckiem Volvo VN780?
Poczules wielka roznice od poprzedniej ciezarowki?
Polubiałes ten pojazd odrazu, czy musiales sie przystosowac?
Co bys w nim wymienil? |
VN 780 to już chyba czwarty truck tego typu. Poprzednikiem był VN 770, praktycznie identyczny samochód, więc się nie musiałem przestawiać. Ale kupując pierwszego VN 770, na którego przesiadłem się z KW W 900, przeżyłem szok. Głównie zaszokował mnie komfort zawieszenia. Miałem wrażenie, że prowadzę autokar, nie ciężarówkę.
Wadą natomiast jest trudność precyzyjnego prowadzenia auta. To nie jest rzeczywista trudność, tylko subiektywne odczucie. Jednak wrażenie jest takie, że KW prowadził się bardziej precyzyjnie, a Volvo "pływa" ja stary amerykański krążownik szos z wybitymi amortyzatorami. Ale zawsze jest coś za coś i do tego "pływania" już się przyzwyczaiłem. Truck to nie jest sportowe auto, a "pływanie", jak już wspominałem, nie jest rzeczywiste, tylko bujanie się kabiny na boki daje takie wrażenie.
Ksebki napisał: | Co to za numery na bocznych ścianach ciężarówek zaczynające się od: USDOT i MPSC + kilka cyferek? |
Wszystkie numery na boku auta są numerami zezwoleń i licencji wymaganych przez federalne i stanowe prawa. Nie wszystkie muszą być widoczne, ale umieszczenie ich pomaga czasem. Policja na wadze może je sprawdzić na komputerze bez wzywania do środka, a tego zawsze lepiej unikać. Jedyny numer, jaki każdy musi mieć, to MC. Ten jeden wystarczy żeby być "legalnym" na drodze. Być może zamiast niego można mieć US DOT, ale tego nie jestem pewien. Duże firmy mają zazwyczaj właśnie tylko MC#, ale ownerzy mają nna kabinach wszystkie, żeby mieć spokój.
Wojtas napisał: | No to ja także mam do Ciebie pytanie Hiob- jeśli będziesz w przyszłości planował zmiane trucka to czy będziesz rozważał kupno VT880 bo jest to według mnie truck godny uwagi- nie wiem co Ty o nim sądzisz dlatego pytam... |
Jasne, że VT będzie na liście. Jednak ważniejsze będą chyba nowe technologie. Jak wyjdzie ciężarówka z hybrydowym napędem, dająca, powiedzmy, 30% oszczędności w spalaniu paliwa, to mnie to da kilkanaście tysięcy dolarów rocznie oszczędności. Albo 15 centów na każdej przejechanej mili. To coś, co jest warte rozpatrzenia. Na razie jednak nie planuję zakupów w czasie najbliższych pięciu lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hiob
Administrator
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Północna Karolina, USA
|
Wysłany: Pon 21:13, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
zajk26 napisał: | @hiob
Czy mógłbyś wytłumaczyć mi co oznacza napis APPORTIONED na tablicach rejestracyjnych? |
Samo słowo "apportion" oznacza "dzielić", "wydzielać", "podzielenie". Chodzi o to, że każdy stan wymaga, by auto było u nich zarejestrowane. Dawniej załatwiało się to z każdym stanem osobno, teraz mamy tzw. IRP, International Registration Plan, rejestrację "międzynarodową". ("State" oznacza "państwo" i teoretycznie są to niezależne kolonie, choć ich niezależność jest bardzo iluzoryczna).
Każdy stan ma w cenę paliwa wliczoną inną sumę podatków. Od Oregonu, który nie ma nic, przez wiele stanów mających po 16-20 centów do takich zdzierców jak Illinois i New York, które mają po 35 centów. Każda ciężarówka musi ten podatek zapłacić, czy kupowała w danym stanie paliwo, czy nie. Gdy ja na przykład w Illinois przejechałem w jednym kwartale 600 mil, a auto przejeżdża mi 6 mil na galonie, to znaczy, że zużyłem tam 100 galonów paliwa. Jestem im więc winien $35.- Jak kupiłem 100 galonów, to super, jak więcej, to stan odda mi kasę, a jak mniej, to muszę dopłacić. Jednak nie rozliczam się z każdym stanem osobno, ale przez plan IRP rozliczam się z Północną Karoliną, a oni rozdzielają pieniądze na wszystkie inne stany. Rejestracja "Apportioned" właśnie znaczy, że się jest czlonkiem takiego międzystanowego systemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Big Nasty
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: Pon 22:48, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Niezla ciekawostka podatkowa . Ach ten fiskus
A przy okazji takie pytanie mi sie nasunelo:
Hiob, jezeli dobrze pamietam korzystasz z paru programow nawigacji satelitarnej. Interesuje mnie czy sa one wyspecjalizowane pod katem truckerow czyli oprocz wskazywania np.truck stopow sa tam ostrzezenia o ograniczeniach wagi, wysokosci mostow na zaplanowanej trasie, przydroznych wag czy zwyczajowych miejscach pulapek policyjnych.
W europejskich sat nav raczej trudno o opcje inne niz typowo dla sam.osobowych. Ja w swojej z dodatkow ekstra mam tylko lokator fotoradarow i ostrzezenia o niskich mostach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tommy
Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomsko, woj.Łódzkie, Polska
|
Wysłany: Wto 0:04, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ja mam pytanie dotycząca granic stanów.
Interesuje mnie czy Międzystanówka lub inne drogi krajowe mają bramki przy wjazdach do kolejnych stanów?
Widziałem w filmie z lat 80tych bramki jak przy wjezdzie na most
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Longer_TRUCK
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:01, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
hiob czy to volvo którym jeździsz to twój wymażony truck czy mażysz o jakimś trucku amerykańskiego pochodzenia;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Guerrillero
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Wysłany: Wto 12:23, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
hiob napisał: | Setka w sześć sekund | No bez przesady. Aby osiągać setkę w sześć sekund to Camry musiałaby mieć silnik V8. A ze strony producenta wynika, że topową jednostką jest V6 setkę osiagające w bodaj 7,4 s.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
simi
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:49, 03 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Longer_TRUCK napisał: | hiob czy to volvo którym jeździsz to twój wymażony truck czy mażysz o jakimś trucku amerykańskiego pochodzenia;) |
Hiob już odpowiadał na to pytanie poszukaj dobrze na forum, bo podobne pytanie już gdzieś było .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel &
Programosy
|